tirsdag 2. november 2010

Kjære alle,

Dere som var på spillermøtet tirsdag forrige uke kom til trening på mandag med en forventning om å få ta del i det treningsopplegget som ble presentert på møtet. Det hadde dere all grunn til, det var den meldingen dere fikk. Mange av dere gikk skuffet hjem fra treninga på mandag. Det hadde dere også god grunn til.

Vi som har jobbet frem denne satsningen har ikke tenkt langt nok, og det beklager jeg. Før jeg forklarer mer om hvorfor, er det viktig for meg å få fortalt dere at:

  • A-gruppa er ikke tatt ut.

  • Ingen har rett på en plass i A-gruppa, den må man gjøre seg fortjent til. Det som er avgjørende er evne og vilje, ferdigheter og holdninger i trening og kamp.

  • Alle skal bli sett. Vi og Julian skal sørge for at alle som ønsker det, skal få anledning til å vise seg frem og å prate med treneren.

  • Første anledning er nå på torsdag klokka 20. Julian leder treninga, han vil fortelle mer om hvordan vi i klubben tenker, og dere får anledning til å prate med han. Jeg håper virkelig at dere alle benytter dere av denne muligheten.

Mandag kom det 36 spillere på trening – Julians første. Det er vi veldig glade for, men vi var ikke forberedt. Denne gruppa er for stor til å få kvalitet på treninga med bare to trenere. Vi valgte å holde 94-årgangen samlet, og som dere vet ble disse satt sammen med årets seniorspillere og noen fra årets JR-lag. Dette betyr selvfølgelig ikke at det er den gruppa som vil danne A-gruppa neste sesong. Vi måtte ta noen kjappe beslutninger der og da, og diskuterer nå hvordan vi skal organisere dette fremover. Jeg håper dere har tålmodighet med oss, at dere beholder motivasjonen og gløden, og at dere deler min tro på at både JR- og A-laget får et fantastisk løft i året som kommer.

Jeg er i møte i klubbhuset når dere trener på torsdag, og får dessverre ikke anledning til å være med dere den kvelden. Men ring meg gjerne på 481 55 622 om dere vil ha en prat.

Hilsen Ola